سلام به همراهان مدرسه گرافیک.با توجه به شروع دوره ی آموزشی طراحی سایت، اینبار مقاله ای پیرامون طراحی وب سایت ها برای شما درنظر گرفته شده است.این مقاله به بررسی قوانینی در طراحی وب سایت که درواقع ما باید تلاش کنیم که آنها را شکسته ونقض کنیم می پردازد.
یک تن از قوانین طراحی وجود دارد که در سر شما گیر کرده است. چیزهایی که طراحان ارشد پیشنهاد داده اند، عناصر نظریه طراحی، و یا درس های آموخته شده در کلاس ها در طول راه است. اما شاید واقعا باید برخی از این قوانین را شکست؟ روندهای طراحی و مفاهیم در طول زمان تغییر زیادی می کنند. پیشرفت های تکنولوژیکی، به ویژه، تعدادی از قوانین را تغییر داده اند. طراحی فرآیند در حال تحول است و آنچه که امروز کار می کند ممکن است فردا تغییر کند. با توجه به این موضوع، در اینجا سه قانون طراحی وجود دارد که باید سعی کنید آن را بشکنید.برای اطلاع از معنا و مفهوم بیشتر در این مورد با ادامه مقاله همراه باشید.
۱٫ استفاده از Sans Serif برای طراحی وب


هر طراح
وب مورد استفاده قرار می گیرد که شما نیاز به استفاده از فونت sans serif آنلاین داشته باشید. این قانون را بشکنید!
یک ترکیب خوب از فونت های قابل خواندن، معیار جدید است. این شامل serifs، sans serifs و حتی سبک نوشتاری و اسکریپت است. کلید برای انتخاب فونت مناسب (یا نوع پالت) از سبک های قلم که خواندن آسان است انتخاب می کند.
تحقیقاتی وجود دارد که این ایده را نیز پشتیبانی کند. جاکوب نیلسن از گروه Nielsen Norman، که بر تجربه، تحقیق و آموزش کاربر متمرکز است، گفت: صفحه نمایش های بهتر چشم انداز رهنمودهای
تایپوگرافی برای
طراحی وب سایت را تغییر می دهند. در اینجا نتیجه گیری از این مطالعه است:
دستورالعمل قابلیت استفاده قدیمی برای تایپوگرافی آنلاین ساده بود: به فونت sans-serif تردید کنید. زیرا صفحه نمایش کامپیوترها خصوصا برای رندرکردن Serif ها نا مناسب بود، تلاش نوع Serif در اندازه ی بدنه ی متن به محوشدن اشکال متن منجر شد. متاسفانه، دستورالعمل جدید به همان اندازه ی نمونه قدیمی صریح نیست. پژوهش خوانا بی نتیجه است که آیا فونت های serif واقعا بهتر از حد sans serif هستند.
تفاوت سرعت خواندن بین serif و sans serif ظاهرا بسیار کوچک است. بنابراین، هیچ راهنمای قوی استفاده در استفاده از یکی یا دیگری وجود ندارد، بنابراین شما می توانید انتخاب بر اساس ملاحظات دیگر – مانند نام تجاری و یا خلق و خوی ارتباط برقرار شده توسط یک سبک تایپی خاص در نظر بگیرید.
بنابراین پیش بروید و قانون قدیمیsans serif را نقض کنید. در اینجا چند چیز است که باید در هنگام فکر کردن در مورد فونت انتخاب شده و یا اینکه آیا این بسیار قابل خواندن است یا نه جستجو کنید:
- برای عرض های یکنواخت یک وزن متوسط یا منظم انتخاب کنید. نوع کم وزن یا نازک می تواند به سختی خوانده شود.
- به یک میانگین ارتفاع در راستای x تردید کنید. اجازه دادن به آن فوق العاده لاغر و بلند می تواند با نگرانی قابل خواندن باشد.
- به دنبال فاصله ای مناسب و کافی از حرف، بدون استفاده بیش از حد از لیگاتورها یاجلوه ها.
- از قلمهای براق برای بلوک های کوچکی از متن و تنها با قصد مشخص استفاده کنید.
- برای فونت های serif یا sans serif برای بلوکهای بزرگتر از کپی انتخاب کنید. حروف را با فرمهای مشخصی انتخاب کنید که در یک نگاه آسان است.
۲٫از بکگراندهای ضخیم دور بمانید


برای مدتی آن به نظر می رسد که رنگ های قابل قبول برای یک پس زمینه وب سایت سفید و روشن بدوند. نمی شود!
رنگ های پس زمینه روشن وضخیم، می تواند یک عنصر پس زمینه بزرگ ایجاد کند. رنگ می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربران ایجاد کند، تن را برای طراحی تنظیم می کند و یک راه سرگرم کننده و جالب برای شکستن الگوهای مشابه طراحی قدیمی است.

بخش دوم این قانون قابل شکست، محدود کردن تعداد رنگ در پالت رنگ شما است. در حالی که ایده خوبی است که یک پالت برند مجزا داشته باشید، شما می توانید برای طراحی کمی بیشتر پیزاز با پروژه های طراحی فردی پیش بروید.
پالت های رنگی عقب تر از مواد طراحی همراه با استفاده از انتخاب رنگ های ضخیم تر، آنچه درجه یک و کهنه مطرح شده است نمایش داده است. رنگ بیشتر قابل قبول است. بیشتر وب سایت ها و مارک های بزرگ از رنگ برای کمک به ایجاد یک تجربه جالب و جذاب استفاده می کنند. و به نظر می رسد که کاربران آن را دوست دارند.
در حالی که شما به یک پالت ساده به عنوان استانداردکردن برای ثبات نیاز دارید، در برخی از رنگهای اضافی (و روشن تر) برای پروژه های خاص اضافه کنید. شما مجبور نیستید تمام مواد با نام تجاری خود را طراحی کنید تا زمینه های بنفش یا سبز روشن داشته باشید، اما می توانید چندین مدل مرسوم را به پروژه های مختلف اضافه کنید.
- یک پوشش عکس رنگی را در نظر بگیرید.
- یک عنوان با رنگ روشن انتخاب کنید.
- این پس زمینه بی رنگ را برای چیزی که بیشتر به یاد ماندنی است مبادله کنید.
- برای دکمه ها یا عناصر تماس از یک رنگ روشن تر استفاده کنید. (همه آنها نباید قرمز یا آبی باشند.)
- برای تقویت کردن فعل و انفعال، از حالت های هاور رنگ بسته استفاده کنید.
۳٫ ایجاد تعادل متقارن


در اوایل کار طراحی من، بسیاری از طراحان کهنه کار قدرت طراحی کاملا متقارن برای ایجاد هماهنگی و تعادل را به زور جلو بردند. با نگاهی به گذشته، بسیاری از این مفاهیم فقط خسته کننده و بی خطر بودند.
نامتقارن می تواند به شما در ایجاد یک علاقه و بینایی بصری بدون یک طراحی تقسیم بندی شده در پایین کمک کند. در حالی که جایی برای تقارن وجود دارد، ایجاد تعادل با وزن، فضا و عناصر که به یکدیگر متقابل می تواند بسیار جالب باشد.
برای به حداکثر رساندن عدم تقارن در پروژه های طراحی، به دنبال ایجاد احساس هارمونی و جریان تصویری باشید:
- تعادل عناصر و فضا در برابر یکدیگر. یک عنصر سنگین می تواند در هنگام زوج با فضای سفید احساس راحتی کند.
- یک تاکید به حرکت برای حرکت چشم از طریق طراحی به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده است. در مورد چگونگی خواندن افراد، و شروع با عناصر سنگین تر و متن در سمت چپ، که “حرکت” به سمت راست است فکرکنید.
- رنگ برای ایجاد نقاط کانونی استفاده کنید.
- هر چیز را در یک شبکه برای ایجاد حس سازماندهی و جریان در فضا جادهید.
- توجه به وزن. طرح های نامتقارن نباید احساس نامتقارنی کنند. کاربر باید از طریق محتوا به راحتی حرکت کند. از عناصر استاتیک مانند منو برای ایجاد یک ظرف برای عناصر نامتقارن استفاده کنید.
نتیجه گیری
شکستن قوانین طراحی می تواند موجب تحریک … و یا مصبیت آمیز شود. با توجه به اهداف پروژه و طراحی خود، انتخاب درستی را برای آنچه که قانون باید (و هنگامی که) از بین ببرد، انتخاب کنید. چگونه قانون را بشکنید این پروژه بهتر کار می کند؟ آیا قابلیت استفاده، عملکرد یا توانایی کاربر برای درک پیام را افزایش می دهد؟
اگر پاسخ مثبت است، پروژه شما ممکن است بوم کامل برای شکستن یک قانون و تلاش برای چیزی جدید و متفاوت باشد. فقط یک قانون طراحی را نشکنید زیرا خسته کننده می شود. (این واقعا دلیل خوبی برای انجام هر کاری نیست.)